Ako sme e-shopu Atria.sk zvýšili tržby o 45,74 % za 12 mesiacov vďaka Google reklame

S Atria.sk máte istotu, že teplo vášmu domovu chýbať nebude. Táto stabilná slovenská firma sa špecializuje na predaj kotlov, radiátorov a ďalších kúrenárskych produktov s kompletným príslušenstvom. Prevádzkuje najväčší e-shop na Slovensku s vykurovacou technikou. Svojim zákazníkom poskytuje kvalitné a spoľahlivé riešenia pre vykurovanie domácností aj komerčných priestorov. 

Pán Skácel, konateľ spoločnosti, nás oslovil s cieľom priviesť na e-shop čo najviac potenciálnych zákazníkov, ktorí potrebujú riešiť spoľahlivé kúrenie, a tým podporiť predaj produktov. Zamakali sme na tejto výzve a výsledok rozhodne stojí za to. Pozrite sa, ako sme postupovali a čo sme vyžmýkali z Google reklamy za prvý rok úspešnej spolupráce.

Kickoff: Základné nastavenie a prvé kroky

Najprv sme nastavili celý Google Ads účet, Google Analytics a zabezpečili kompletné merania pre správne vyhodnocovanie výsledkov. Stanovili sme si PNO (podiel nákladov na obrate) pod 8 %, čo bol základný cieľ, ktorý sme nechceli prekročiť. Prvotné kroky zahŕňali dôkladnú analýzu a nastavenie reklám tak, aby sme mali pevný základ pre ďalšiu optimalizáciu

Vedeli ste, že… 

…Google hodnotí kvalitu vašich reklám pomocou tzv. skóre kvality? Závisí to od toho, ako dobre vaše reklamy a cieľové stránky zodpovedajú tomu, čo ľudia hľadajú. Ak sú reklamy a stránky relevantné a presne zodpovedajú dopytom ľudí, dosiahnete vyššie skóre kvality. Získate tým lepšiu viditeľnosť reklám s nižším nákladom na kliknutie. Pravidelne optimalizujte vaše reklamy a stránky tak, aby boli užívateľsky prívetivé a rýchlo sa načítavali.

V rámci analýzy sme sa zamerali na prieskum trhu, konkurencie, podrobnú analýzu kľúčových slov, ktorú vykonávame tromi rôznymi metódami, a kvalitu cieľovej stránky. Tým sme zabezpečili vysokú presnosť a kvalitu reklám.

Testovanie hraníc: Experimenty s rozpočtom a kampaňami

Začali sme s rozpočtom 500 eur mesačne. Postupne sme ho zvyšovali, keď sa preukázali pozitívne výsledky. Vyskúšali sme 22 rôznych kampaní a 136 reklamných skupín, aby sme našli tie najefektívnejšie. Postupne sme sa zamerali na kampane, ktoré prinášali najlepšie výsledky. Od začiatku sa tak ukazovala Pmax (Performance Max kampaň), ale aj tú bolo potrebné optimalizovať a vypnúť stratové reklamné skupiny a produkty. Bez predsudkov sme na krátky čas spustili všetky produkty, pretože sme bez dát nevedeli určiť, ktoré budú fungovať najlepšie.

Od získaných dát sme sa vedeli odraziť a všetky produkty zanalyzovať pomocou nášho interného nástroja. Pri PPC reklame kvantita produktov neznamená kvalitu výsledkov. Vďaka dlhodobej práci a zbieraniu správnych dát máme presné štatistiky, kde vidíme PNO každého produktu zvlášť. Zamerali sme sa na dosiahnutie čo najlepších výsledkov a produkty, ktoré nám nefungovali, sme vylúčili. Samozrejme, aj nové presnejšie podklady pre Pmax kampaň pravidelne optimalizujeme podľa obdobia a signálov publika. Vďaka prehľadu o PNO produktov dokážeme robiť rýchle a efektívne zmeny a meniť rozpočty priamo v Pmax kampani.

Atria.sk je typ klienta, pri ktorom sme hneď vedeli, že pri správnom nastavení budú výsledky pozitívne. Ako sme predpokladali, po celú dobu mala najlepšie PNO brandová kampaň. Je to prirodzené vzhľadom na výborné postavenie na trhu, takže na nej máme minimálne zásluhy.

Vyhľadávacie (Search) kampane nemali najlepšie výsledky, preto sme ponechali iba špecifické reklamné skupiny na vybrané kľúčové slová. Žiaľ, neúspešná pri tomto klientovi bola aj Demand Gen kampaň, ktorú sme tiež nedostali pod dohodnuté PNO.

Misia splnená: Výsledky, ktoré hovoria za všetko

Za 12 mesiacov sme v Atria.sk dosiahli významný nárast celkových tržieb vďaka Google reklame. Pri porovnaní výnosov z Google Analytics za január 2023, keď sme ešte nepracovali na PPC reklame, s januárom 2024, kedy už bežala optimalizovaná reklama, sme zaznamenali nárast o 45,74 %. Podarilo sa nám za toto obdobie dosiahnuť obrat 594 176,54 eur z Google reklám, čo potvrdzuje efektivitu našej stratégie.

Dosiahli sme fantastický ROAS 2199,68. To znamená, že za každých 100 eur investovaných do PPC reklamy sme pre e-shop vygenerovali až 2199 eur v obrate.

Prekonali sme stanovené PNO o viac ako polovicu, dokázali sme ho znížiť na neuveriteľných 4,55 %.

Pomohli sme vygenerovať 1827 objednávok priamo z Google reklám.

Do reklamy sme investovali 27 036,54 eur a vďaka kampaniam sa nám podarilo dosiahnuť obrat 594 176,54 eur. Investícia sa nám mnohonásobne vrátila.

Kľúčové faktory úspechu v PPC reklame

Spočiatku bolo dôležité prelomiť lady a získať si dôveru klienta. Našu prácu si spoločnosť overila na viacerých projektoch, na ktorých spolupracujeme. 

Kvalitné výsledky sme dosiahli vďaka:

  • Vysokej úrovni komunikácie s klientom a jeho dôvere v naše odborné rady a návrhy. Intenzívna a transparentná komunikácia nám umožnila rýchlo reagovať na zmeny na trhu a optimalizovať kampane podľa aktuálnych potrieb.
  • Intenzívnej práci dvoch skúsených Google špecialistov, 18 hodín každý mesiac.
  • Pravidelným a podrobným reportom a rozoberaním ich výsledkov s tímom klienta.
  • Neustálej analýze trhu a meniacich sa potrieb zákazníkov.

Aktuálne investujeme do reklamy v jednotkách tisíc eur mesačne, pričom musíme dodržiavať dohodnuté PNO. Kampane optimalizujeme presne podľa výkonnosti jednotlivých produktov. Veríme, že naša spolupráca bude aj naďalej prinášať skvelé výsledky a pomôže Atria.sk upevniť svoju pozíciu lídra na trhu s vykurovacou technikou.

Výsledky za prvý rok spolupráce sú skvelé, no v žiadnom prípade z nášho 100 % nasadenia neupustíme. Rovnako budeme pristupovať ku každému ďalšiemu projektu. Sme pripravení na ďalšie výzvy a prekonanie vlastných rekordov, pretože veríme, že priestor na zlepšenie je vždy. A my ho naplno využijeme. Ak chcete zo svojich PPC reklám vyťažiť maximum, kontaktujte náš Venalicium tím.

👋 Venalicium

Neváhajte Nás kontaktovať

Na Vaše správy alebo telefonáty odpovedáme prakticky ihneď, najneskôr však do 24 hodín.

Kontaktný Formulár

© 2024 Venalicium.sk. Všetky práva vyhradené.